emmandreasson

Alla inlägg under februari 2012

Av emma andreasson - 17 februari 2012 15:04

nyss hemkommen från skolan. sitter just nu vid datorn hemma och sjunger (jättefint..) med till Moa Lignells fina låt "When I held ya". hoppas inte grannarns får ont i öronen, haha!


de senaste dagarna har varit riktigt tunga faktiskt. två feta prov, ett igår och ett idag, två muntliga redovisningar, andra småläxor... jaa, har inte haft mycket tid till övers. bröt ihop på träningen i onsdags på hästen. var sjukt trött och kunde inte tänka på annat än att "när jag kommer hem måste jag plugga arslet av mig". den träningen gick mindre bra så att säga... lilla mamma blev lite orolig och lät mig vara hemma dagen efter, torsdagen alltså, så jag kunde plugga hemma innan provet. den tiden tog jag vara på och provet gick bra! sen drog jag hem igen och satte mig ner med nästa prov, som jag hade idag. även det gick bra, trots att jag inte pluggat mycket alls eftersom det andra provet var så massivt! helt sjukt faktiskt. 


nu har två tunga stenar släppt från mina axlar och den stora klumpen i magen är borta. och nu är det sportlov! ikväll vankas det kjejkväll med gamla stallbruttor. det ska bli kul att träffa dom igen, det var riktigt länge sen! nu ska jag fundera på vad jag vill göra fram till dess. tänkte plugga, men kom på att jag inte hade nåt att plugga! tjohooo, kanske drar igång ett gammalt simsspel eller nåt, hahaha! nåt måste man ju fördriva tiden med. ha det bra hörrni!


 

lycklig (eller...? haha) tjej och fin häst från tävlingen förra helgen!

Av emma andreasson - 11 februari 2012 11:43

dagen började tidigt! alltså riktigt tidigt. 04.04 ringde min klocka, eftersom jag måste snooza i 30-40 min, haha! 05.30 rullade vi mot stallet, packade in alla grejer och hästen och åkte heeela vägen till katrineholm för tävling. första start var redan kl. 08.00, och jag hade startnummer 3. lagom kul! 07.30 satt jag på hästen och 08.10 var jag klar. mitt livs snabbaste tävlingsdag tror jag! jag behövde inte tänka på någon prisutdelning om det skulle gått så bra, eftersom det var bed A:0, vilket betyder att alla felfria blir lika placerade och får därmed en blågul rosett! min fina häst var världens duktigaste idag och var hur lugn och fin som helst! hon skötte sig kanon verkligen! både hennes och mitt fina humör resulterade i en felfri runda och lena fick en fin blågul rosett! när rosetten var hämtad i sekretariatet packade vi in allt och åkte hem igen. kl. 10 ungefär var vi tillbaka i stallet. hur skönt? nu har jag hela dagen på mig att göra vad jag vill. eller ja, vid 13 ska vi till mormor och morfar och blir bjudna på lunch, men efter det kan jag göra vad jag vill, hehe!


nej ni, nu ska jag nog vila lite innan lunch. ha det så bra!

Av emma andreasson - 6 februari 2012 17:15

började dagen med en skön sovmorgon idag, började kl 12. jösses vad skönt det var. men ändå är man lika trött för det, nu när man kommit hem...konstigt det där! idag är jag hästledig eftersom jag har prov och massa konstiga glosor. ganska skönt faktiskt! tävlade en liten klubbtävling igår på bullersta eftersom det inte blev nåt förra helgen. hon var pigg och sprang mest utan att lyssna. det resulterade i en mindre bra runda och jag var missnöjd. men en till start, fast då utom tävlan, var lätt fixat! nästa runda gick kanon faktiskt! men då vet man ju det, att hon antingen behöver en låång framridning eller gå två klasser. perfekt inför nästa helg, då vi packar vårt pick och pack och rullar över till katrineholm. då får det bli en längre framridning eftersom vi bara rider en klass då. även fast hon är 7 nu, och inte behöver gå avd. B får hon göra det ändå. lika bra att börja med det så vi får lite mer rutin tillsammans, utan att behöva tänka på nåt resultat över huvud taget, förutom att helst vara felfria då! jag har den tendensen att vilja vinna liksom, och det gick ju bra på Hidalgo, en ponny jag tävlade mycket förut. lättsvängd, reglerbar och sådär, hoppade i alla lägen. men med lena måste jag ju ta det lugnt eftersom hon är ganska grön fortfarande. lika bra att börja med avd. B då, så får jag köra omhoppningar sen! iofs behöver man ju inte svänga runt på en femöring heller, men ändå liksom! 


nu ska jag gå igenom alla italienskaglosor en gång till, sen dissar jag min family för ikväll och rullar över till min finaste oscar!    


Första bilden, tjohoooo!

Presentation


tjenare! här kan du läsa om mig, en 17-årig tjej som lever ett ganska vanligt liv i nyköping. jag bor med min familj centralt och har en häst utanför stan.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards